Thursday, May 3, 2012

DOM

Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Allah swt, kerana limpah rahmat dan inayahnya dapat ana kendalikan slot Diskusi Orang Muda di Radio Usim bertemankan sahabat2 seperjuangan yang lain. Selepas bertungkus lumus memikirkan slot yang sesuai untuk di kongsi bersama warga kampus, akhirnya slot DOM ini menjadi pilihan kami untuk mengemukan pandangan dan berkongsi idea dan cerita bersama warga kampus dan juga masyarakat di luar sana. Antara objektif slot ini diadakan adalah bertujuan:


a)      Memberi peluang kepada mahasiswa da’wah untuk mengetahui bidang informasi dan penyiaran dengan lebih mendalam.
b)      Mengasah bakat para pelajar dalam komunikasi dan pengucapan awam.
d)   Menghidupkan suasana ilmu di dalam kampus dan meningkatkan pengetahuan mahasiswa dalam isu semasa.
Buat permulaan, slot ini telah mengambil satu inisiatif untuk berkongsi pengetahuan para pelajar FKP tentang peranan mereka dalam berda’wah. Di atas stand da’wah ini utk semua dan ballighu anni walau ayat . Slot ini telah membincangkan PERANAN KOS YANG ADA DALAM FKP DALAM B’DA’WAH. Antara ahli panel yang memeriahkan konti radio kita pada 11 April yang lalu ialah:
1)      Saudara Razif Fuad – kos Akidah dan Agama
2)      Saudara Zaim – kos Kaunseling
3)      Saudari Muflita – kos Komunikasi
4)      Saudari Rafidah – kos Da’wah
5)      Saudari Nor Rihan – kos Da’wah
Perkongsian yang julung kali dapat dijalankan ini sangat menarik untuk dikongsikan bersama warga kampus USIM. Pada siri yang pertama ini, mereka telah mengemukakan pandangan masing2 serta berkongsi cerita2 tentang aktiviti da’wah yang telah mereka lakukan baik di dalam kampus ataupun pada masyarakat luar.
Selain itu, kami membincangkan peranan mahasiswa FKP yang tinggal di bawah satu bumbung fakulti yang sama dan menjalankan da’wah secara bersama. Perkongsian yang sangat menarik yang dapat mengeratkan lagi silaturrahim antara semua kos di FKP. Sikap keterbukaan mahasiswa ini dalam menyampaikan da’wah sangat dititik beratkan dalam perkongsian tersebut. Malah bila di tanyakan tentang peranan da’wah mereka, rata-rata semua antara mereka pernah menjalankan aktiviti da’wah. Sangat seronok berkongsi cerita dengan kalian. Tahniah kepada semua. Semoga kita dapat meneruskan lagi perkongsian ini dari masa ke semasa;)
NANTIKAN KAMI DALAM SIRI SETERUSNYA DALAM RADIO USIM-EKSPERSI INFORMASI TERKINI
-----------------------------------------------------“♥ ~ ~ ♥”-------------------------------------------------


No comments:

Post a Comment